why we must BOIKOT??




ulasan dari Pengerusi Aqsa Syarif:

Berkaitan kenyataan McD Malaysia.
-McD Malaysia MEMBAYAR FRANCHISE FEES KEPADA McD CORP USA!
-Ada puluhan ribu restoran McD di seluruh dunia. Walaupun setiap dari Restoran McD ini menyumbang sebanyak 5% dari revenue mereka INI SUDAH BERJUMLAH RATUSAN JUTA USD! (BAHKAN MUNGKIN BILLION DOLLAR).
-Oleh kerana McD konsisten menyumbang kepada ekonomi Israel sejak 30 tahun yang lalu, maka kita harus menyampaikan message yang tegas di seluruh dunia kepada semua negara di mana McD membuka cawangan.
-Jika setiap negara di mana McD beroperasi membuat disclaimer bahawa 'mereka tidak menyumbang kepada israel' bahkan mereka adalah syarikat berdaftar di negara masing-masing, maka boycott akan gagal DAN McD Corporation US BOLEH MENERUSKAN SOKONGAN TIDAK BERBELAH BAHAGI KEPADA ISRAEL!
-Tetapi jika setiap warga dunia mula memboikot operasi McD di negara masing-masing maka ini akan menyampaikan message yang jelas supaya McD Corp US menghentikan sokongannya kpd Israel.
-Bayangkan jika kutipan dari yuran franchise sahaja jumlahnya ratusan juta dollar SEHARI, berapa banyak jentera perang yang boleh dibeli oleh Israel dgn sumbangan McD BAGI MEMBUNUH RAKYAT PALESTIN??
-Kerana itu, boikot adalah satu 'peperangan'. Seruan boikot akan di counter oleh pihak musuh dengan mengatakan kami 'cawangan tempatan' dan kami hanya membayar cukai kepada kerajaan kita. Lagipun kami menyumbang kepada ekonomi negara dan menyediakan peluang pekerjaan kepada rakyat tempatan.
-Jika semua negara membuat pengistiharan seperti ini dan semua warga dunia terpedaya dengan seruan manis; ini BOIKOT AKAN GAGAL TOTAL!
-Tetapi apabila McD seberang laut menerima tempiasan dari polisi McD Corp yang membiayai israel, maka akhirnya McD Corp terpaksa berfikir lagi sebelum meneruskan sokongannya kepada zionis kerana keuntungan seberang lautnya mula menyusut.

Ingat BOIKOT ADALAH PEPERANGAN dan musuh akan menggunakan hujah 'yang masuk akal' untuk menggagalkan strategi boikot.

SELAMAT BERFIKIR WAHAI RAKYAT MALAYSIA!

No comments: