Hadir dan Pergi

Ketika seseorang hadir dalam hidup kamu dan menjadi sebahagian daripada kamu,tetapi atas sebab tertentu dia terpaksa pergi,jangan terlalu sedih,terimalah kenyataan itu dan sekurang-kurangnya dia pernah membahagiakan kamu.

Mencintai seseorang adalah hak kita,namun memiliki seseorang yang kita cintai tanpa ikatan resmi itu bukan hak kita jangan pernah takut untuk melepaskan sesuatu yang belum berhak kita milki,dia pasti akan kembali andainya Allah Azza Wa Jalla menjadikan ia untuk kita miliki,atau Allah Azza Wa Jalla akan mengganti dengan yang jauh lebih baik dari yang sekarang kita cintai jangan pernah takut kehilangan sesuatu yang bukan menjadi hak kita dan ingat jangan kau tangisi apa yang bukan milikmu..


‎[Selalu dan selalu Allah sediakn hikmah di sebalik setiap kejadian, ketika kita menangis, ALLAH sisipkn sebuah hikmah, bhw hidup ini tdk sll bersuka, ada saatnya kita harus tahu bhw setetes airmata itu sngt brarti buat kita.

Saat kita gagal dlm pekerjaan ataupn dlm cinta kita, ALLAH isyaratkn kpd kita, bhw tdk sll apa yg kita krjakan langsung ada hasilnya, tdk sll apa yg kita inginkan dpt kita raih. Dan dari sana kita dpt mngambil hikmah apa sbnarnya kkrngan dn kesalahan yg sdh kita buat.

Dan saat kita menghadapi kesulitan hidup dan masalah, ALLAH isyaratkn kpd kita bgmn artinya brsyukur utk setiap apa yg prnh kita raih. ]

1 comment:

man said...

lumrah kehidupan..
setiap pertemuan ada perpisahan.