Kenapa MANUSIA sukar MENERIMA HIDAYAH??

Cuba bayangkan, kita didalam hutan..kita memerlukan kompas dan peta untuk memastikan kita tidak tersesat.. sekarang fikirkan kenapa hidayah begitu penting???? kerana HIDAYAH ialah petunjuk jalan kehidupan yang diperlukan dalam kehidupan manusia... Namun , ramai yang masih hanyut dan tenggelam dalam kehidupan di muka bumi ini.... dengarlah ALLAH BERFIRMAN:


يَاأَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوْبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا ، إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللهِ أَتْقَاكُمْ ، إِنَّ اللهَ عَلِيْمٌ خَبِيْرٌ
Hai manusia, sesungguhnya Kami menciptakan kamu dari seorang laki-laki dan seorang perempuan dan menjadikan kamu berbangsa-bangsa dan bersuku-suku supaya kamu saling kenal-mengenal. Sesungguhnya orang yang paling mulia diantara kamu disisi Allah ialah orang yang paling takwa diantara kamu. Sesungguhnya Allah Maha mengetahui lagi Maha Mengenal. ( Al-Hujurat : 13 )

 Ulasannya:
Allah menjadikan kita dari berbagai bagai bangsa untuk kita berkenalan, menjalinkan persahabatan atas dasar takwa... dan mereka yang mengikuti perintahNYA adalah mereka yang bertaqwa.. dan di pandang mulia.. Fikirkanlah..Selamat beramal..

Cuba fikir sejenak,sekarang kita berada di bualan mulia, saya menjemput anda agar menjalinkan persahabatan dengan kami, adakah anda menolak?? atau menerima?? terpulang pada anda .. tetapi BACA dan FAHAMI pengertian AYAT TERSEBUT...

kami hanya mampu menanti jalinan persahabatan kami diterima:
kalau nak???click bawah ni..

No comments: