pujuk hati anda...jika kecewa...

Mungkin Tuhan sengaja mahu kita berjumpa dengan orang yang salahsebelum menemui insan yang betul supaya apabila kita akhirnyamenemui insan yang betul, kita akan tahu bagaimana untuk bersyukurdengan nikmat pemberian dan hikmah di sebalik pemberian tersebut.
Apabila salah satu pintu kebahagiaan tertutup, yang lain akanterbuka tapi lazimnya kita kita akan memandang pintu yang telahtertutup itu terlalu lama hinggakan kita tidak nampak pintu yangtelah pun dibukakan untuk kita. Kawan yang paling baik ialahseseorang yang anda boleh duduk didalam buaian dan berbuai bersamatanpa berkata apa-apa pun dan kemudian berjalan pulangdengan perasaan bahawa itulah perbualan yang paling hebat yangpernah dialami.
Memang benar kita tidak tahu apa yang telah kita punyai sehinggalahkita kehilangannya dan juga benar bahawa kita tidak tahu apa yangkita rindukan sehinggalah ‘ia’ datang memberi seseorang .Seluruhcinta anda bukanlah satu kepastian yang mereka akan menyintai andakembali! jangan harapkan cinta sebagai balasan.nantikan sahaja iauntuk mekar di dalam hati mereka tapi sekiranya ia tidak,pastikanlah ia terus mekar di dalam hati anda. ia cuma mengambilmasa seminit untuk jatuh hati pada seseorang, satu jam untukmenyukai seseorang,satu hari untuk menyintai seseorang tetapi iamengambil masa sepanjang hidupuntuk melupakan seseorang.
Jangan pandang kepada kecantikan kerana boleh jadi ia palsu,Jangankejar kemewahan kerana ianya akan susut,carilah seseorang yang membuatkan anda tersenyum kerana ia cumamemerlukan sekuntum senyuman untuk mencerahkan hari yangsuram.Carilah yang membuat hati anda tersenyum. akan tiba satuketika di dalam kehidupan apabila anda teramat rindu seseorangsehingga anda ingin mengapainya dari mimpi anda dan memeluknyadengan sebenar.Mimpilah apa yang anda ingin mimpikan , pergilah kemana – mana yangingin anda tujui dan jadilah apa yang anda inginkan kerana andahanya memiliki satu kehidupan dan satu peluang untuk melakukan semuaperkara yang ingin anda lakukan.
Semoga anda memiliki kebahagiaan yang cukup untuk membuatkan dirianda menarik, percubaan yang cukup untuk membuatkan andakuat, kesedihan yang cukup untuk memastikan anda seorang insan danharapan yang cukup untuk membuatkan anda bahagia .
Selalu bayangkan diri anda di dalam kasut seseorang,jika anda rasaianya menyakitkan anda, fikirlah ia mungkin menyakitkanorang lain juga.Kabahagiaan seseorang manusia tidak semestinya dalammemiliki semuanya yang terbaik. mereka hanya membuat yang terbaikdalam hampir apa saja yang datang di dalam perjalanan hidup mereka.
Kebahagaiaan terletak kepada mereka yang menangis ,mereka yangterluka , mereka yang telah mencari dan mereka yang telahmencuba. Hanya mereka yang boleh menghargai kepentingan manusia yangtelah menyentuh hidup mereka.
Cinta bermula dengan senyuman, mekar dengan ciuman dan berakhirdengan tangisan. Masa depan yang cerah sentiasa berteraskankehidupan yang lalu yang telah dilupakan. Anda tidak bolehmeneruskan kehidupan dengan sempurna sehingga anda melupakankegagalan dan kekecewaan masa silam.
Semasa anda dilahirkan, anda menangis dan orang disekeliling andatersenyum. Teruskanlah hidup anda supaya apabila anda matinanti, andalah yang akan tersenyum dan orang sekeliling anda pulayang akan menangis.

No comments: